Blue & Orange (Blasted Pilot)

P1090043z

Apie mėlynos ir oranžinės spalvų kombinaciją ir jos vietą šiuolaikinėj populiariojoj vaizdinėj kultūroj yra rašyta daug (tereikia pagooglint). Aš apie tai nesiplėsiu, tiesiog sakykim, kad tas spalvų derinys labai patrauklus akiai, tad ir šis laikrodis visiems, kas jį pamato, patinka ir visi žinoma atkreipia dėmesį, kad jis labai suderintas :)))

Pats projektas prasidėjo gan atsitiktinai – pamačiau parduodamą nedaug naudotą šį korpusą kartu su apyranke. Pats korpusas yra vienas iš įprastinių Ebay’inių nerūdijančio plieno korpusų, tačiau jis buvo nusmėliasrovintas dėl ko įgavo tą nuotraukose matomą pilką matinę spalvą. Apyrankė, atkeliavusi su korpusu, yra rankų darbo, padaryta iš dažytos odos – dažytos tiesiogine prasme, t.y. ne pati oda mėlynai impregnuota, bet padengta mėlynais dažais (čia laikrodžių apyrankių meistro eksperimentas).

Kaip visada nebuvo apsieita be nuotykių – nors pirkau korpusą sukomplektuotą, bet kai jis atkeliavo, paaiškėjo, kad karūnėlė kažkur pakeliui pradingo… Tad teko ieškoti reikiamos karūnėlės, paskui siųsti ją į Kanadą tam pačiam žmogui kuris smėliasrovino korpusą idant ji būtų tos pačios spalvos kaip korpusas (kadangi priklausomai nuo naudojamo smėlio, jo rupumo, slėgio, etc rezultatas (t.y. spalva ir matiškumas) gaunasi skirtingas).

P1090027z

Mechanizmas yra Unitas 287 – aš labai ilgai žiūrėjau į jį Ebay’juj ir varvinau seiles, kol vieną dieną nusprendžiau vis tik nusipirkti, nors jis ir kainavo gerokai daugiau nei aš esu linkęs mokėt už 649X giminės mechanizmus. Akivaizdu, kad jis buvęs auksiniame korpuse.
Mechanizmas gan ypatingas dviem aspektais: viena, jis turi 19 akmenų, kas yra didžiausias rubinų skaičius, kokį aš esu kada nors matęs pas 649X giminės mechanizmą (tiesą sakant, tai vienintelis tos giminės mechanizmas, kurį aš esu tokį matęs – paprastai jie turi arba 15 arba 17 akmenų). Antra: jis yra pažymėtas ARSA (August Raymond SA). Unitas  buvo dukterinis firmos August Raymond SA brandas (ARSA brandas orientuotas į laikrodžių gamybą, o Unitas į mechanizmų… nors kartais pasitaiko ir laikrodžių pažymėtų Unitas). Taigi galima sakyt, kad šitas mechanizmas yra ne tik pasirašytas, bet ir kontrasignuotas ;)

P1090040z

O kai jau turėjau ir korpusą su apyranke ir mechanizmą, tada liko tik klausimas dėl ciferblato ir jis išsisprendė pats savaime, nes šis ciferblatas (kuris iš esmės visiškai neypatingas dideliais kiekiais gaminamas nebrangus kiniškas) idealiai tiko prie mėlynos su oranžinėmis siūlėmis apyrankės. Pabaigoj dar prisidėjo oranžinės rodyklės – nors jų spalva ir kiek skiriasi, bet kadangi ji ryškesnė nei likusios oranžinės (ciferblate ir apyrankėje), tai tik dar labiau traukia akį į jų rodomą laiką…

P1090041z

 

Specs:

Korpusas: 47mm nerūdijančio plieno korpusas nupūstas smėliasrove. Dėl savo dizaino ir naudojamo ciferblato jis atrodo mažesnis nei tikėtumeis vien pažvelgęs į milimetrus – vizualiai jis dydžiu nelabai skiriasi nuo 45mm laikrodžių (ir vizualiai atrodo gerokai mažesnis už korpusą, kuris buvo naudotas Fiat Lux projekte ir kurio skersmuo irgi 47mm).

P1090024z

Mechanizmas: ARSA Unitas 287. Iki tol, kol ši mechanizmų giminė buvo standartizuota iki 16.5 linijų (t.y. 37.2mm bendro diametro), mechanizmai (283, 285, 287, 497, 498) buvo įvairių skersmenų – nuo 16 iki 17.25 linijų. Šis konkretus UT287 buvo 39.7mm skersmens, kas sudarė tam tikrą problemą, nes jis tiesiog netilpo į korpusą :). Teko mechanizmą ardyti, apšlifuoti pagrindinę plokštę iki reikiamo skersmens, tada plauti, surinkinėti, sutepinėti etc.
Dar vienas projekto niuansas buvo prisukimo velenėlis, nes standartinio, buvusio su korpusu, panaudoti nesigavo (nebuvo pakankamo sriegio), o velenėlis nuo 6497 pasirodė netinkamas. Jis netiko, nes šis mechanizmas nors ir didesnio skersmens, bet užtat gerokai plonesnis nei 6497 (tik 3.8mm storio lyginant su 4.5mm pas 6497), todėl ir velenėlio darbinė dalis padaryta plonesnė. Teko atsargiai padirbėjus dilde adaptuoti velenėlį nuo Molnijos 3602.

P1090037z

Ciferblatas: Kaip minėta 39mm kiniškas. Nors jis ir nebrangus, bet kokybė jo išties l.gera – o radialinis šlifavimas labai tolygus ir atrodo išties puikiai.
Rodyklės: U-Boat stiliaus oranžinės.

P1090033z

Dirželis: Box28 (iš Filipinų) rankų darbo, dažytas mėlynai. Panatime Sparta sagtis (kuri nusmėliasrovinta kaip ir korpusas).

P1090170z

Į sveikatą! :)

P1090058z

Updated: 2016-08-13 — 19:28

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *