AlgiMantas

Tai dar vienas senesnis projektas – baigtas jau daugiau nei prieš metus…

P1080610q

Kai manęs kas nors klausia apie laikrodžio padarymą pagal užsakymą, aš paprastai atsakau, kad kadangi laikrodininkystė yra mano hobi ir aš nenoriu, kad tai pavirstų darbu (su tuo susijusiu spaudimu sutilpti į terminus, rūpinimųsi kiek tai kainuos etc.), aš nedarau laikrodžių pagal užsakymus… ir čia pat priduriu, kad esu vieną padaręs savo Tėvuko prašymu, jo Draugui, kurio vardas, kaip nesunku atspėti, Algimantas :). Dvispalvio vardo užrašymo idėja priklauso, vėlgi, mano Tėvukui: juo akcentuojamas dvilypis Algimanto vardo pobūdis – Algis + Mantas.

P1080606q

Kadangi Algimantą visada domino laikrodžiai su viena rodykle (kaip pvz. Meistersinger), tai ta mintis, kad tai turėtų būti vienos rodyklės laikrodis buvom iš anksto akivaizdi.
Žinoma, kad tokį ciferblatą reikėjo daryti pagal užsakymą. Jis gavosi sunkiai žodžiais nusakomos spalvos – sidabrinis tačiau su nedideliu auksiniu atspalviu… Žinau, kad skamba keistai :), bet kitaip to nusakyt nepavyksta, o nuotraukose (bent jau mano kokybės :) tokių niuansų nesimato.
Kaip galima matyti, ciferblate kiekviena valanda padalinta į dvi dalis, paskui kiekviena šių dalių dar į dvi, o kiekvienas ketvirtis į tris – t.y. kiekviena gavusis padala yra lygi 5 minutėms. Žinoma labai pasistengus būtų buvę galima dalinti ir toliau, bet rezultatas būtų užgriozdintas, o iš praktinės pusės tas neturi didesnės reikšmės – realiam kasdieniam gyvenime žmonės retai laiką didesniu nei 5 minučių tikslumu matuoja. Žinoma įpratus juo naudotis, nėra taip sunku tą padalą mintyse padalinti dar į kelias dalis. Nors tiesą sakant išvis naudojimasis tokiu laikrodžiu reikalauja įpratimo – antrosios rodyklės nebuvimas bei keistas ciferblato sudalinimas (tarp valandų, kaip minėta, yra dvylika padalų vietoje penkių), gan stipriai dezorientuoja ir reikalauja sąmoningai įsigilint į tai, ką matai.

P1080620q

Mechanizmas – amerikietiškas(!) Hamilton 917. Kaip jau esu (ir net atrodo ne kartą :) minėjęs, šveicarų hegemonija aukštos klasės laikrodžių gamyboje nėra toks savaime suprantamas dalykas kaip dabar daug kam atrodo. XX a. pradžioj geriausi serijiniai laikrodžių mechanizmai buvo daromi būtent Jungtinėse Amerikos Valstijose, o ne Šveicarijoje, ir šis mechanizmas puikiai rodo kodėl – jo išpildymo kokybė nepriekaištinga ir tai ne vienetinis ar mažaserijinis, o paprastas dideliais kiekiais gamintas mechanizmas (visų nuo 1936 iki 1954 pagaminta 205500 vienetų)*.

 

Specs:

Korpusas: 45mm nerūdijančio plieno klasikinis. Kadangi korpusas, kaip dabar įprasta, atkeliavo su piloto stiliaus karūnėle, tai ją pakeičiau klasikine (gan nemaža – 7.5mm skersmens).

P1080609q

Mechanizmas: 1946 m. gamybos amerikietiškas Hamilton 917.

P1080618q

Ciferblatas: kaip minėta, padarytas pagal užsakymą.

Rodyklė: pritaikyta nuo seno chronografo, termiškai mėlyndintina (blued).

P1080621q

Dirželis: 22mm tamsiai mėlynas stručio kojos odos iš Vietnamo :)

P1080624q

______________________________________

* Tai nereiškia, kad šveicarai tuo metu negamino labai aukštos klasės mechanizmų (gamino ir jie ir pvz. vokiečiai ar anglai), bet jei lyginti didelėm serijomis gamintus mechanizmus tai tuometiniai šveicariški vienareikšmiškai nublanksta prieš amerikietiškus.

Updated: 2016-12-17 — 22:27

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *