Black Pilot

P1080570vKai pažiūriu į savo darytus (irgi daromus) projektus, tampa akivaizdu, kad labiausiai man patinka vadinamieji Pilot laikrodžiai: klasikinio dizaino, paprastai gan nemaži, su labai gerai skaitomais ciferblatais. Šis yra vienas jų (nors ir ne paskutinis… tiesą sakant mano projektų dėjimas į tinklaraštį gerokai atsilieka nuo jų padarymo momento – pastarasis buvo baigtas dar pernai metų gegužės pradžioj).

Šis projektas, skirtingai nei dauguma, prasidėjo ne nuo pliko korpuso, o nuo veikiančio laikrodžio, kuris buvo nužudytas idant vėl prisikeltų :) – kvarcinio Nixon. Pamačiau vieno kolegos iš JAV projektą su to laikrodžio korpusu ir užsinorėjo pačiam padaryti. Naują pirkti ir ardyti pasirodė kiek brangu, bet po kurio laiko ieškojimo radau pirkti naudotą.

Pats korpusas gan nedidelis – 42mm su juodu PVD* padengimu. Galinis dangtelis uždaras – originaliai jis buvo irgi juodas, bet man nepatiko ant jo esantys užrašai, dėl to teko jį gerokai pašlifuot švitriniu popierium kol pavyko juos pašalint, o tada padaryti eksperimentą ir atlikti ant dangtelio radialinį šlifavimą… kas manau puikiai pavyko ir ant jo žaidžiantys saulės blikai išties labai gerai atrodo (realybėj geriau nei nuotraukoj, nes, žinia, iš manęs fotografas neitin :).

P1080581v

Mechanizmas, nors iš pirmo žvilgsnio atrodo “standartinis” Unitas 6497, iš tiesų yra pastarojo “senelis” – Unitas 285. Ji neturi apsaugos nuo smūgių, bei turi pora akmenų mažiau (15, o ne 17). Be to jo diametras buvo kiek mažesnis nei 6497 (36.4 vs 37.2mm) ir dėka to jis idealiai tiko į šį korpusą (6497 buvo kiek per didelis, ir nenorėjo tilpti). Tiesa čia ir vėl (kaip įprasta) neapsiėjau be nuotykių – dėdamas/matuodamas mechanizmą į korpusą, netyčia jį per stipriai paspaudžiau… kuo sulaužiau balanso ašelę. Tada teko siųsti jį pažįstamam laikrodininkui (Thank You, Master Yoda :) ), kad jis pakeistų ašelę ir šiaip prikeltų mechanizmą iš mirusiųjų**. Ir buvo ką prikeldinėt, nes panašu, kad sugebėjau ne tik sulaužyt ašelę bet dar sulankstyti pati balanso “ratą” (smagratį).

P1080583vIr netgi dabar po remonto šitas laikrodis lieka gera iliustracija tos taisyklės apie kurią kalbėjau ankstesniame poste, kad mechaninių laikrodžių (ypač su vintažiniais mechanizmais) tikrai negalima nustatinėti sukant rodykles atgal (t.y. sukant rodykles prieš laikrodžio rodyklę :))) ). Jeigu tai padarai šiame laikrodyje, balansas užstringa ir tenka nuiminėt galinį dangtelį ir lįst į mechanizmą, kad jį atstrigdyt…

Na o apyrankė liko standartinė guminė – kaip nekeista ji ir išties patogi ir gerai tinka prie šio laikrodžio, tai nors ir pasvarsčiau jos pakeitimą odine, galutiniam rezulate liko ta, kuri buvo.

P1080580v

Specs:

Korpusas: 42mm Nixon dengtas juodu PVD. Galinis dangtelis su pašalintais užrašais ir radialiniu šlifavimu. Pakeista karūnėlė – standartinė netiko prisukimo velenėliui (ir nėjo jos adaptuot).

Mechanizmas: Unitas 285, aukso spalvos (angliškai tai vadinasi gilt ).

Ciferblatas: Sinn stiliaus ciferblatas iš Dagaz. Man išties labai patinka tie dideli skaičiai 12 – 3 – 6 – 9.

Rodyklės: Pilot stiliaus rodyklės skirtos 6497.

Dirželis: standartinis Nixon guminis.

Svoris: 93g (su apyranke).

P1080585v

P1080572v

___________________________

* https://en.wikipedia.org/wiki/Physical_vapor_deposition

** Kai pažiūriu atgal, tai kaip ir bet kurioj veiklos visas kelias link kompetencijos nuklotas klaidom :DDD. Po to kai vieną kartą per žioplumą sulaužai ašelę daaaaug atsargiau imi elgtis su mechanizmais :). Ir taip matyt su viskuo – metai atrodytų visai neilgas laiko tarpas, bet labai akivaizdžiai matau, kad mano įgūdžiai per juos nepalyginamai patobulėjo: pvz. prieš metus perrinkinėti / valyti / sutepinėti kišeninio laikrodžio mechanizmą buvo labai nedrąsu (ir tą dariau vos ne sulaikęs kvėpavimą :))) )… dabar? nieko ypatingo – reikia, ardai, valai, tepi (kita vertus dar ir dabar nedrąsu ardyti rankinį mechanizmą (jau nekalbant apie automatinį), kur viskas dar smulkiau, ir todėl, tiesą sakant, net nesinori į juos lįst :DDD ).

Updated: 2016-06-12 — 01:52

3 Comments

Add a Comment
  1. Ignai, girdėjau žmonės chromą nuiminėją (bent jau nuo plastmasės) elektrolizės būdu.

  2. Audrius / lietuvoslaikrodis.lt

    Dėl chromo pašalinimo nieko nepasakysiu – nesidomėjau.

    O klijuoju arba juvelyrine skaidria epoksidine derva arba spec klijais stiklams kietėjančiais nuo UV.

  3. Ne visai į tema, bet noriu pasiteirauti, ar neteko kada pačiam namų sąlygomis nuiminėti chemiškai korpuso chromo dangą? Gal ir chromuoti teko? turiu keletą neblogai atrodančių korpusų, tačiau visiškai nutrintų… Kai su laikrodžiais užsiiminėju tik savo malonumui, nesinori kreiptis į profesionalus dėl chromavimo… Galbūt žinot kokį kitą įdomesnį korpuso padengimo būdą ar atnaujinimą?
    Taip pat įdomu būtų sužinoti kuo klijuojate stikliukus? Nes kol kas išbandytos kelios klijų rūšys, visiškai netenkina…

Leave a Reply to Audrius / lietuvoslaikrodis.lt Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *