Avigator

Avigation: navigation of aircrafts (Merriam-Webster online dictionary)

P1080896

Vienas man įdomiausių ir neabejotinai gražiausių pastaruoju metu pagamintų Longines modelių yra Longines Avigation Maxi Limited Edition (Ref: L2.639.4). Absoliučiai lakoniškas ir klasikinis dizainas be jokių barokinių “pagražinimų”: poliruotas nerūdijančio plieno korpusas (kuris kaip tokiai firmai kaip Longines yra diiidžiulis – 47.5 mm), apvali prisukimo karūnėlė, baltas ciferblatas su juodais Breguet šriftu parašytais skaitmenimis, na ir pagaliau manufaktūrinis (nuosavas) mechanizmas – ranka prisukamas L878.4… labiau klasikiniu laikrodis būti matyt ir negali. Pagaminta labai ribotas jų kiekis – 500 vnt.

longines-avigation-limited-edition

Longines Avigation Maxi Limited Edition (Ref: L2.639.4)

 

Pats šios Longines laikrodžių serijos (o Avigation yra visa eile skirtingų Longines modelių) pavadinimas akivaizdžiai apeliuoja į seną Longines orlaivių navigacijos laikrodžių tradiciją – tai buvo viena pirmųjų firmų (jei ne pirmoji), kuri ėmė gaminti laikrodžius skirtus specialiai oro navigacijai. Lituanicos skrydžio metu tiek S.Darius, tiek S.Girėnas ant rankų turėjo ir navigacijai naudojo Longines laikrodžius (bent jau anksčiau juos buvo galima pamatyt Karo muziejuj Kaune).

darius ir girenas

S.Dariaus Longines Weems ir S.Girėno Longines Lindbergh. Aš vis dar galvoju kada nors padaryt homage’ą Lituanicai pasisemiant įkvėpimo iš šių laikrodžių…

 

Tai, kaip jau minėta, Avigation Maxi man labai patiko… patiko taip, kad nusprendžiau padaryti jo interpretaciją – Lietuvos Laikrodis Avigator :).

Korpusas ir mechanizmas atsirado stalčiuose , o komplikuočiausia matyt projekto dalis tai buvo ciferblato padarymas. Per kolegas suradau Lenkijoje firmą, kuri gali atspausdinti ciferblatą ant pagrindo (seno ciferblato pvz), bet reikėjo paties dizaino. Teko perrinkinėti krūvas internetinių nuotraukų, grafinio redaktoriaus pagalba nuo jų nuvektorizuot skaitmenis, paskui dėlioti juos į ciferblatą…

avigation v4

Naudojamas mechanizmas yra vintažinis Longines (kaip gi kitaip) – išties ypatingo grožio ir nuostabiai išsilaikęs. Drįsiu pasakyti, kad jis atrodo netgi geriau nei tas, kurį Longines montavo į Avigation Maxi :)

P1080899

Pats darymas, kaip nereta, neapsiėjo be nuotykių – per galutinį surinkinėjimą netyčia sulaužiau prisukimo velenėlį. Tada ilgai keikiausi :) Paskui teko užsakyti naują velenėlį iš Australijos. Kai po veik mėnesio jis atkeliavo, paaiškėjo, kad pardavėjas per klaidą atsiuntė ne tą velenėlį. Tada vėl teko laukti, kol pagaliau atkeliavo tas, kurio reikia ir pagaliau buvo galima (labai atsargiai! :) ) surinkti laikrodį.

P1080906

Tiesą sakant, šis laikrodis iš visų mano padarytų sudaro labiausiai fabrikinį įspūdį – jis toks tvarkingas ir teisingas, net per idealus, atrodo, lyg būtų pagamintas gamykloje. Kai jį dėviu jis niekam nekrenta į akis ir nesukelia jokių klausimų :) Keista, bet net užrašas ant ciferblato niekam neužkliūna… :)

 

Specs:

Korpusas: Nerūdijančio plieno ukrainiečių gamybos – forma žinoma ne idealiai atitinka naudotąjį Avigation, o ir yra jis kiek mažesnis (45mm vs 47.5mm), bet bendras įspūdis išlieka labai panašus dėl itin siauro rehauto. Prie korpuso lazeriu privirintas karūnėlės vamzdelis (crown tube), kuris buvo reikalingas norint naudot didesnę karūnėlę. Apvali (svogūninė) 8.6mm karūnėlė irgi iš Ukrainos. Galinis dangtelis su padidinta apertūra (įdėtu didesniu stiklu (35.5mm), nei standartinis šiam korpuse (berods 32mm, jau nepamenu tiksliai)).

P1080890

Mechanizmas: 1927 Longines 18.79ABC; 15 rubinų. Kaip aukščiau minėta, mechanizmas itin gerai išsilaikęs – stipriai tikėtina, kad buvęs auksiniame korpuse.

P1080900

Ciferblatas: Perdažytas (tamponine spauda) standartinis, buvęs su mechanizmu.

Rodyklės: Standartinės mėlyndintos (blued).

P1080882

Dirželis: Rosario Italy rudas “rally” stiliaus odinis.

P1080887

Svoris: 77g (su apyranke)

P1080904

Updated: 2016-04-28 — 22:38

4 Comments

Add a Comment
  1. Puikus darbas. Džiaugiuosi, kad dar yra Lietuvoje tikrų meistrų. Sėkmės jum vyrai ir tęskite savo darbus.

  2. Pagarba už darbus. Malonu matyti tokią iniciatyvą Lietuvoje. Itin sudomino S. Dariaus & S. Girėno laikrodžių “atkūrimo” idėja. Kokia tikimybė pamatyti šį projektą?

    1. Audrius / lietuvoslaikrodis.lt

      Kadangi projektų atsiradimas sąlygojamas įkvėpimo, tai tikrai nepriprognozuosiu kada tai galėtų įvykt :)
      Minčių tai yra, bet pas mane ir taip pradėtų projektų 10+…

  3. labai fainas laikrodis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *