BIG(GER) crown!

P1070935v

Dar vienas projektas, kuris nuo pradžios iki galo užėmė daug laiko (gerokai daugiau nei metus) ir kuris patyrė visą eilę virsmų – tikslai ir idėjos keitėsi ne kartą. Kai įsigijau šį korpusą, mano pirmoji mintis buvo naudoti Unitas 231 mechanizmą (didenis / senesnis Unitas 6497 brolis), bet paskui mintys keitėsi ir galutinai apsisprendžiau naudoti šį 8 dienų Majestic mechanizmą.

 

Aprašymas:

Korpusas: nemažai modifikuotas U-boat (replika, žinoma) korpusas. „Gertuvės dangtelis“ (google ‘canteen cap watch’, kad suprast apie ką aš), kuris pas šitus korpusus uždengia (mažutėlytę) karūnėlę buvo panaikintas. Padarytas naujas labai diiidelis (ilgis – 6.3mm, išorinis skersmuo – 7.8mm, vidinis – 4.6mm) nerūdijančio plieno karūnėlės vamzdelis (angl. crown tube – t.y. vamzdelis ant kurio užsimauna (kartais užsisuka) karūnėlė), kuris buvo lazeriu privirintas prie korpuso. Šiek tiek užapvalintos korpuso „ausys“ prie kurių tvirtinasi dirželis.
Galinio dangtelio vidinis skersmuo buvo padidintas (pratekinant jį) idant įtilptų mechanizmas, o galinio stiklo dydis buvo padidintas iki 40mm (standartinis buvo berods 34mm), kad matytųsi daugiau mechanizmo.
Taip pat buvo padarytas specialus (ir specifinis šiam mechanizmui) žiedas-laikiklis iš žalvario.

P1070970v

Karūnėlė: matyt pagrindinis projekto akcentas. Aš labai ilgai galvojau apie tai, ką daryti su karūnėle, nes standartinė su šiuo korpusu buvusi „gertuvės dangtelio“ kombinacija man visai nepatiko – ji per daug styro ir nemaloniai įsibedžia į ranką. Mąsčiau tiek apie standartinės karūnėlės modifikavimą, tiek apie visiškai naujos padarymą pagal specialų užsakymą, kol netyčia savo stalčiuose pastebėjau seną sudaužytą Tiffany 8 dienų laikrodį, kurį įsigijau prieš keletą metų (ilga istorija… pirkau jį ebay‘juj; pardavėjas pasitaikė scammer‘is – teigė, kad laikrodis neveikiantis, bet visos dalys yra, gavus gi paaiškėjo kad trūksta keleto esminių dalių). Tai dabar bent karūnėlė įgavo naują gyvenimą. Karūnėlės skersmuo labai labai didelis – 14.2mm, bet kadangi jos kraštai užapvalinti ji visai „nesikandžioja“.
Pradžioje mąsčiau apie tai, kad gal ją reiktų dengti nikeliu, idant ji pagal spalvą daug maž atitiktų plieninį korpusą, bet kuo toliau galvojau tuo labiau man patiko mintis palikti ją tokią, kokia yra – šiaip ar taip tai, kaip minėta, tai pagrindinis projekto akcentas.
Mechanizmo prisukimo velenėlį teko modifikuoti, kad šis tiktų karūnėlei, bet iš ėsmės pavyko, viskas veikia normaliai (nors ir ne visai idealiai smoooth kaip norėtųsi).

P1070950v

Mechanizmas: Majestic / Wittnauer (nors gamintojas greičiausiai (beveik be abejo) Revue Thommen, mat jiems priklausė šios konstrukcijos patentas) 15 rubinų, 8 dienų (t.y. (turėtų) vieną kartą prisukus eiti ne 30-40 valandų, kaip įprasti mechanizmai, bet 192+ valandas – t.y. visas 8 paras) dviejų prisukimo spyruoklių iš Bigellow Kennard kelioninio laikrodžio. Tai matyt vienas gražiausių 8 dienų mechanizmu dizainų. Jis gan didelis – 43+mm skersmens, dėl ko toli gražu ne kiekvienas korpusas tinka (ir, kaip minėta, teko pratekint šio korpuso galinį dangtelį įdant įtilptų).

P1070945v

Rodyklės: standartinės rodyklės buvusios su kelioniniu laikrodžiu žinoma netiko (pagaliau to laikrodžio skersmuo buvo visi 65mm, tai ir ciferblatas atitinkamas). Ir nors aš kurį laiką svarsčiau jas naudot (patrumpinus smaigalius), bet paskui nusprendžiau, kad vis tik labai jau neproporcingai tai atrodytų.
Tada įsigijau porą tinkamo dydžio ‚squelette‘ tipo rodyklių, kurias tuojau pat vos tik gavęs… sugadinau bandydamas padidinti skyles jose (idant tiktų šiam mechanizmui) :). Po šios nesekmės „pasiskolinau“ rodykles iš kito mano turimo kelioninio laikrodžio, kurios tiko praktiškai be modifikavimo. Rodyklių pora yra kiek nederanti – valandinė rodyklė yra termiškai mėlyndinta (angl. blued), kai tuo tarpu minutinė nudažyta (ir gan nesėkmingai) juodai (matyt kažkokio seno remonto pasekmė). Kada nors, jei prisiruošiu, reiks ir minutinę nuvalyti nuo dažų ir pabandyt termiškai apdorot (nors abejoju ar tai įvyks… labai jau nemėgstu ardyt baigtų projektų :) ).

P1070948v

Ciferblatas: žematemperatūrės emalės ciferblatas pagal individualų užsakymą padarytas Mariettos (iš ebay). Pats ciferblato stilius yra tipinis taip vadinamųjų kelioninių laikrodžių dizainas (kurie, kaip galima suprast iš pavadinimo, anksčiau buvo naudojami keliaujant (atvykai į viešbutį, išsitraukei iš lagamino ir pasistatei ant spintelės laikrodį)… bet dabar kai visi turi telefonus, tai žinoma jie nebereikalingi tapo).

P1070937v

Dirželis: pilot stiliaus iš trendart-24, kurį aš “pasendinau” apdorojęs mažumėle švitriniu popieriumi, nes atrodė gerokai per blizgus. Mano nuomone jo stilius labai tinka prie šio laikrodžio.

Svoris: 169g (su apyranke).

P1070932v

Vienintelė problema kuri likus – jis eina tik dvi dienas vietoj aštuonių :/ Matyt reikia keist prisukimo spyruokles.

Updated: 2015-03-12 — 22:59

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *