Kaip jau minėjau, manes tikrai nelabai gaunasi apkaltinti tuo, kad neatsikandu kartais per didelio kąsnio (t.y. nesiimu tokių projektų, kurie yra ties mano “kompetencijos” viršutine riba… ar virš jos ;) )… tiesą sakant panašu, kad kol kas vos ne dauguma mano projektų patenka į būtent šią kategoriją. Darbas (net jei tai hobis) kai jo net galo nematyti ir rodosi, kad žengus du žingsnius į priekį tenka žengt tris atgal, kartais tikrai demotyvuoja. Ir tam, kad palaikyt motyvaciją, norisi padaryt kažką paprastesnio…
Va toks paprastesnis yra šis projektas. Tai hommage XIX amžiui, industrinei revoliucijai ir garo galiai. Nors jis stilistiškai toks gana moteriškas gavosi (ar bent man taip atrodo).
Aprašymas:
Korpusas: 42.5mm žalvarinis „pilotas“. Korpusas buvo dengtas nikeliu (chromu?), bet padengimą aš pašalinau.
Standartiniame galiniame dangtelyje padaryta apertūra ir įdėtas stiklas, idant matytųsi mechanizmas (34mm stiklas / 32.5mm apertūra). Paliktas galinio dangtelio padengimas – viena vertus tai dera prie mechanizmo, kita vertus, tai sumažina alergijų / dažymo problemą (kas kartais nutinka su žalvariniais / bronziniais korpusais / papuošalais, kurie ilgai liečiasi prie odos).
Mechanizmo laikiklis (žiedas) kaip ir pas Buren’ą padarytas iš tos pačios pasibaigusio galiojimo kreditinės kortelės :))) Ir ji dar pasitarnaus ;)
Mechanizmas: Tarybinis, vadinamoji Molnija 3601. Versija ‚Iskra‘ su 17 rubinų ir Breguet overcoil (aš net nežinau, kaip tai lietuviškai vadinasi… Turima omenyje balanso spyruoklė (plaukas) su specifinės formos užbaigimu (kreive), kas užtikrina didesnį tikslumą įvairiose padėtyse). Tarybiniai Molnija (dar taip pat kartais būna pavadinti ‘Kristal’, ‘Iskra’ ir ‘Saljut’) laikrodžių mechanizmai yra šveicariško Cortebert cal. 620 kopija. Patys pirmieji (Molnijos pradėtos gamint dar prieš 1946 m.) praktiškai nelabai kuo minėtam Cortebertui nusileido tiek kokybe, tiek išvaizda, bet laikui bėgant mechanizmai darėsi vis labiau utilitariniai, neišvaizdūs (tačiau eina vis tiek ok, o versijos su mikroreguliatorium yra (potencialiai) labai tikslios). Šita konkreti versija – ‚Iskra‘, yra viena rečiau pasitaikančių (nors ir ne pati rečiausia) ir bent jau man labiausiai patinkanti.
Kai pradėjau šį projektą iš pradžių mąsčiau naudoti 3608 mechanizmą (tai Molnijos variantas su centrine sekunde) ir daryti pilotą (t.y. pilot tipo laikrodį, su didelio kontrastingumo juodai/baltu ciferblatu etc), bet nusprendus naudoti šį konkretų ciferblatą, pastarasis prašėsi labiau įmantraus (išvaizdaus) mechanizmo. Todėl panaudojau Iskrą (beje, ‘Iskra’ išvertus iš rusų reiškia kibirkštis, ir bent jau vyresni žmonės pamena, kad taip vadinosi (na, bent jau anot tarybinių komunistų) pirmasis socialistų laikraštis http://en.wikipedia.org/wiki/Iskra … Tarybų Sąjungoj buvo daugybė visokių „Iskrų“ to laikraščio garbei).
Ciferblatas: labai senas (100+ metų… vėliausia pagaminimo data būtų XIX a. galas, o gal net vidurys) angliškas sidabrinis (vietomis paauksuotas). Per (didelį) atsitiktinumą nusipirkau jį nebrangiai kartu su neveikiančiu ir nepilnu mechanizmu. Jis nedidelis – tik 34mm, bet šiam projektui (korpuso ir mechanizmo kombinacijai) tiko idealiai.
Rodyklės: vieno iš paskutinių modelių Molnijos. Tai ta projekto dalis, kuria aš, tiesą sakant, esu mažiausiai patenkintas, tačiau nors turiu berods penkių skirtingų tipų Molnija rodykles, jokios kitos netiko stilistiškai (ciferblatas mažas, dėl to reikia trumpų rodyklių (~15mm minutinės ir ~11mm valandinės), o trumpų pas Molnijas nelabai buvo). Šios visai pusė bėdos mano nuomone – atitinka barokinį ciferblato stilių.
Prisukimo velenėlis: 0.9mm Molnijos velenėlis iš Ussrwatch. Priklijuotas prie karūnėlės juvelyriniais epoksidiniais klijais (nes karūnėlė, kaip ir korpusas, yra žalvarinė, tai joje padarytas sriegis yra lengvai sugadinamas).
Apyrankė: „old finnish“ iš trendart-24 su nerūdijančio plieno sagtimi, kuri (sagtis) terminiu būdu “bronzinta” (nerūdijantis plienas kaitinamas pageltuoja – pasidengia oksido sluoksniu).
Svoris: 88g (su apyranke).
Keletas nuotraukų:
O ar galėtumėte ateityje (per savo tingėjimą ;) aprašyti pasibaigusio galiojimo kreditinės kortelės įdėjimą. Kaip vyksta šis darbas bei kodėl kaip (pa)naudojama?
Kad nėr labai daug ką pasakot :)
Tiesiog mechanizmo skersmuo dažniausiai yra mažesnis nei korpuso vidinis skersmuo ir reikalinga kažkokia tarpinė aplink mechanizmą, kad jis korpuse nesimaskatuotų. Darant viską teisingai, reikia ištekint žiedą (paprastai iš žalvario, bet gali būt ir bet kas kitkas kas nemagnetiška), kuris laikytų tą mechanizmą vietoj – ką aš paprastai ir darau (t.y. ne pats tekinu, bet užsakau). Tačiau kartais, kai tas žiedas reikalingas plonas, tai galima tiesiog atkirpt juostą nuo senos kreditinės kortelės ir išlenkt iš tos juostelės žiedą. Jei nesigauna iš pirmo karto – bandyt dar :)
Mielas laikrodis. Ar galima ji isigyti? Kiek kainuoja? Neperskaiciau viso aprasymo, gal paminejote.
…Teisingas el.pasto adresas.
Dėkui už gerą žodį, bet šitas laikrodis jau turi savininkę :)